lördag 10 april 2010

Morgonstund och loppisförberedelser


Var uppe tidigt i morse eftersom mannen och sonen skulle köra upp till ett ställe nära Orrefors. Då jag hade morgonen för mig själv gick jag ut vid 7-tiden och fångade morgonens ögonblick via kameran.
Bjuder på ett collage av bilderna som jag tog. Solen skiner och det verkar bli en underbar dag.

(klicka på bilden så ser man bättre)

Tack för alla fina kommentarer.
Har varit dålig på att svara er, men tiden har inte riktigt räckt till.
Men jag är inne hos er och hälsar på på era mysiga bloggar, och så fort tiden finns så lämnar jag en hälsning.

I morgon ska jag ha ett stort gårdsloppis på alla de saker vi har fått från flyttar och dödsbon.
Då det fyller en maskinhall så kan man ju inte samla på sig allt. Det är faktiskt mycket att förbereda och organisera, men det mesta är förberett. Eftersom det är marknad i byn samtidigt så hoppas jag på att det kommer mycket folk. Ska bli kul!

*******************

Har fått en till Award av Gudrun på bloggen Gudruns keramik

Tack ;) du är för söt!


Med den följer att du:
*Kopierar awarden till din blogg
*Länka till den man fått den av
*Berätta 7 intressanta saker om sig själv
*Skicka den vidare till 7 andra bloggare

Jag kommer att lägga in 7 intressanta saker om mig ( om det nu kan vara intressant för er) och skicka den vidare så fort jag har lite mera tid och ro.

*********************

Ha en bra dag, och hoppas att ni får mysa i solen.

Kram
Pella


6 kommentarer:

  1. Underbara bilder i kollaget! Det är nog från gården där du bor. Gammal charm!!!

    Loppis brukar ju jag vara pigg på. Men du var bor du? Du skrev någon gång att det inte var många mil till dig härifrån. Vad innebär det?

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Hej Pella!
    Jättefint collage du gjort.

    Lycka till på loppisen, hoppas att det kommer mycket folk och du får sålt allt som du vill.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  3. Hel fina bilder!! tänk om man hade bott lite närmre låter som en helmysig helg!! själv sitter jag fast vid tvättmaskinen och skurtrasan ja du hör själv hur kul de låter....men snart väntas apportering med den fyrbenta..mycke roligare
    Ha en bra helg
    kram wivi

    SvaraRadera
  4. Hej Pella, kul att du hittade till min blogg, det var vi som tog hand om en av dina hundar en gång för snart länge sedan. Ja mässan var kul, den i Malmö var säkert fin den också. allt gott/Sophia

    SvaraRadera
  5. härliga underbara bilder,,,fick lust att genast packa väskan!!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga vårbilder du bjuder på, även i de tidigare inläggen! Jag får verkligen vårkänslor av att se dem och idag skiner solen dessutom. Kan det bli bättre? :-)

    Hoppas det gick bra med loppisen, jag förstår att det var mycket att förbereda om ni hade en hel maskinhall med saker!

    Grattis också till din award, den är du värd :-).

    Ha en fin måndag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!