torsdag 11 oktober 2012

Detta är min tid...



 
God morgon......


Har saknat bloggen, att få uttrycka mig. kanske inte så mycket på det personliga planet då jag inte är så glad för att lämna ut mitt privatliv, utan mer att få uttrycka mig genom bilderna.
Men då det sker förändringar i livet så har jag inte haft inspirationen att fotografera det har varit ett par månader i stiltje. Men nu känns det som att jag är på väg tillbaks.

Det är ett faktum att jag är en höstmänniska, älskar ljuset, färgerna och den lätta luften.
Att få "kura mörker" med levande ljus vid en kamin, under en pläd med den lilla hunden som fotvärmare.
Att få klä på sig en gosig stickad tröja, sköna jeans, dunvästen och gummistövlarna, och bege sig ut i skogen och känna doften av fuktig mossa och jord. Få sparka runt i fallna löv som ett litet barn.
Då mår jag bra....


Och i helgen ska jag iväg på ett fotojobb i Malmö och fotografera hösten och jag hoppas att detta vackra vädret håller i sig.


På hundarnas rastrunda i dag så krispade det under skorna då den första frosten låg som ett vackert täcke.
Solen hade inte riktigt visat sig och morgondiset svepte över marken.
Ett underbart uppvaknande....






Och jag vill avsluta med några ord på vägen....

"Livet består inte av att vänta ut stormarna,
det handlar om att lära sig dansa i regnet"


Kram
Pella

10 kommentarer:

  1. Vackert som i en saga! kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Hej fina du! Välkommen tillbaka. Känner så väl igen mig i dina funderingar. Man måste bara få landa i tillvaron ibland. Och du är klok som väljer bort tvång o måsten. Bloggen ska vara kul och inspirerande. Inget annat. Härligt vemod i dina bilder.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Kul med ett inlägg från dig. Har saknat dig i bloggvärlden.

    Underbara och vackra bilder som vanligt. Jag önskar ibland att jag inte började jobba förrän vid 9-10 tiden. DÅ skulle man hinna få ut med kameran på morgonen. Jaja...det är som det är.

    Lycka till i helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Roligt att du har fotolust igen! Underbara höstbilder och tänkvärda ord! Jag blev glad när jag såg att du hade gjort ett blogginlägg. :-)

    Lycka till med fotojobbet i helgen!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Tänk om hösten alltid hade varit så vacker!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  6. Ja allt går väl i perioder, man kan ju omöjligt göra allt :) fina bilder Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Så mange utrolig smukke billeder! Jeg er ret ny i blogland, men kan sagtens forestille mig at man vil savne at udtrykke sig i billeder, hvis man holder en lang pause. Et billede kan sige mere end rigtig mange ord at udtrykke :)
    Ha en god week-end

    SvaraRadera
  8. Tittar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Hej Pella!

    Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av sommaren :-). Dina höstbilder i inlägget är helt fantastiska, bäst gillar jag den översta bilden.

    Ha en fin sommar!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!