söndag 25 april 2010

En resa till barndomen





Detta skulle egentligen ha varit min lediga helg men då jobbet hade kort med personal så hoppade jag in, men det jag går miste om i trädgården och växthuset får jag ta igen när jag är ledig måndag och tisdag nästa vecka (förhoppningsvis).


Tog min lilla morgonpromenad i parkdelen av trädgården,
så mycket som händer nu.


De orangea kejsarkronorna har fått sina blomknoppar,
de gula har inte kommit lika långt.


Syrénens knoppar är så vackra.


Fikonträdet i växthuset har börjat bära en liten frukt


Och igår köpte jag två krukrosor, de doftade ljuvligt och fick mig att åter minnas min barndom på Mallorca.


På ena gaveln upp mot terrassen växte det klängrosor i rosa och gult och de doftade helt fantastiskt.


Stora var det också (ännu större för ett barnansikte) och jag brukade borra in näsan i rosen och älskade att känna rosornas blad mot mitt ansikte tillsammans med den ljuvliga doften




Så när jag såg dessa rosor stå tillsammans i butiken och kände dess doft som var det som att resa tillbaka till barndomens trygga famn.


Ha en skön söndag.

Kram
Pella

9 kommentarer:

  1. Hej Pella!

    Så härliga blommor du bjuder! Så vackert med vita och blå scillor blandat! Tänkte häromdagen att det skulle vara vackert även med bå scillor tillsammans med de vita som vi planterade i rännan vid uppfarten förra året. Absolut, jättefint!

    Rosorna är bara så vackra, att det är doftrosor gör det ju inte sämre. Det är något att tänka på att stimulera alla sinnen i sin täppa.

    Får hoppas att du får vara hemma och njuta och påta i början på veckan!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Så fina foton och vad långt våren kommit hos er. Vi har haft en kylig vecka så det har inte hänt så mycket här hos oss.
    Gott är det med dessa dofter av tillbakablickar i ens barndom...
    Ha en härlig söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  3. Vad konstigt har du inte fått någon kommentar av mig idag? Men jag skrev en för en bra stund sedan? Konstigt!!!! Men nu provar jag igen; Skylten har jag köpt på Ängshyddan du kan säkert söka på min blogg och se vad de mer har att erbjuda. Har du aldrig varit där är det nästan ett måste!!!! Kram Ingela
    Nu får vi se det verkar vara så att mina kommentarer aldrig kommer på pränt lite synd!

    SvaraRadera
  4. Så Plingan!
    Du syns du, inte vill jag gå miste om dina kommentarer. Jag måste godkänna dem innan de syns.
    Och faktum är att du och jag och Gudrun ofta är inne samtidigt, därför brukar jag godkänna dem direkt som jag ser dem.
    Ha en skön söndag .
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara rosor...din berättelse får mig att tänka på en bok som jag läste när jag var liten.."Allra käraste syster" har du läst den?

    Programmet jag använder heter Windows live Moviemaker och är helt gratis. Testa det!=)

    Många kramar, Matilda♥

    SvaraRadera
  6. Hej raring!
    Tack för gullig kommentar. Känns så mysigt och jag blir så glad.
    Vilka underbara bilder, jag älskar scilla och vårstjärnor och rosor och ja, säg vad jag inte gillar när det gäller blommor. Fast visst är det väldigt speciellt med de blå fälten under knoppade träd, mmmmm. Njutfaktor 10.
    Så härligt med en fikonfrukt också.
    Härliga minnen från din barndom med rosorna och dofterna.
    Ha en riktigt härlig kväll eller natt, :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ville bara önska dig en härlig dag, se nu till att njuta nu då du är ledig Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. Härliga vårtecken, ser ut som våren har kommit lika långt som här./Kram Merja

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Jag vill börja med att Tacka dig för dina alltid så hjärtliga o gulliga kommentarer, du gör mig såå glad! Hoppas allt är bra med dig. Vilka underbara bilder du bjuder på, jag som älskar blommor bara njuter.....Många Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!