onsdag 21 april 2010

Hemligheter på tillväxt....


De tidigare ägarna till gården hade grisproduktion, och då de tröttnade så gjorde de om stallet till butik med handelsträdgård och hönshuset till växthus så det fanns gott om värmelampor som vars hölje har återanvänds.
Av skyddsnätet till en lampa har jag påbörjat ett projekt som är under hemlighetsfull tillväxt.....
Tycker att det får bli dagens inlägg på Wabi Sabi-temat.




Sen tycker jag att även gårdagens inlägg om skåpet passar in på detta temat.

Ha en skön dag och hoppas att det inte snöar på er mer,
vilket vi fick erfara här i Skåne igår när det kom flingor stora som 5-kronor.
Som tur var så försvann det snabbt.

Vill du veta mer om wabi sabi kan du klicka på bilden i högermenyn.

Kram
Pella

6 kommentarer:

  1. Nyfiken på ditt projekt!

    Men du var det verkligen som 5-kronor? Ingen storfiskare i farten ;-) Några mil iväg inte en endaste 5-öring! Nu ska vi ut och försöka fånga några strålar jag och Charlie! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Pella!
    Jodå, här snöar det idag och regnar, om vart annat. Vädret tvingar mig till att ta det lite lugnt och det är ju bra. Inget ont utan att det har något gott med sig, ;) ivarje fall i detta fallet.
    Ha en bra dag.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vad spännande det ska bli att få veta mer om ditt hemliga projekt framöver! :-) Det måste vara perfekt att det finns så många olika saker kvar på gården från de förra ägarna, jag skulle tycka att det var spännande att gå runt på din fina gård och botanisera :-).

    Tack för att du tänkte på mig när det gäller vårtecken och vackra vårbilder! Idag såg jag en krokus... äntligen... :-).

    Ha en fin onsdag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  4. Ser jag fram emot att se, väntar med spänning! Ditt skåp i förra inlägget är riktigt läckert och så fint det kommer att bli när dina pelargoner börjar att blomma. Det romantiska möter det litet ruffa, det gillar jag!/Kram Merja

    SvaraRadera
  5. Jag kan tänka mig hur de blir!!Så spännade med en gård att leta i gömmor efter bra att ha saker.. Här snöade om vartannat haglar de...himla konstigt jag vill ha våååår!!
    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  6. Oj så långt våren har kommit hos er! Det var så vackert med bilden på vivorna i ett tidigare inlägg, och jag älskar bilden på "kattatvätten". Härligt att fånga så många katter på samma bild!

    Kram Outi

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!