onsdag 14 april 2010

I trädgården fann jag....




Onsdag i dag och med detta är det Wabi Sabi -dags.
Och ni som följer mig vet nog vid detta laget att jag är en samlare och som någon sa, en sak-letare.

Jag har flyttat ut temat till trädgården.


Detta locket i gjutjärn har förmodligen suttit på en urna och jag väntar fortfarande att kanske inte just den, men någon passande underdel ska dyka upp.


Och så länge, så får man njuta av dess skönhet på andra sätt.


Och när jag gick och letade efter ett bra ställe i trädgården till locket, så såg att det har kommit upp blåsippor där det inte har funnits på alla dessa år vi har bott där.....
det har inte funnits över huvud taget på gården.
Tänk vilken glädje det bringar att få hitta dessa.

Kram
Pella

3 kommentarer:

  1. Hej Pella!
    Otrooooolig läckert lock, tänk om du hittar underdelen. wow.
    Blåsippor är ju bara ljuvliga, tänk när jag växte upp i Göteborg så fick jag aldrig se blåsippor, de var uppgrävda och därmed fridlysta.
    Men nu i min egen trädgård har jag MASSOR.
    (såg mig sitta och fika med dig, det var trevligt och det var här) ;D

    Önskar dig en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Hej Pella!

    Fräckt lock i smide om än du inte finner något passande urna så är ju locket en prydnad i sig.

    Tyvärr är det den enda bilden som syns i ditt inlägg åtminstone för mig de båda andra är kryssmarkerade.

    Får återkomma! Vilken underbar dag det är idag. Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. JAg hittade också blåsippor i går, dem som jag letat så efter. Glad blir man!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!