tisdag 6 april 2010

♫ ♫ ♫ Ja de e våååren, ja de e vååååren ♫ ♫ ♫


Idag har vi hållit på och röjt i växthuset,





Och solen kikade fram stundtals.
Jag skulle in och sätta på lite fika, och vad fick jag se.....

Sprang som en skållad råtta och hämtade kameran,
och nässelfjärilen satt snällt kvar.

Inne i växthuset skulle en del av såbänken(inte drivbänken som jag skrivit innan) bort. Dels var plankorna så dåliga och dels så vill jag ha en högre bänk för min ryggs skull. Så jag fick som vanligt hjälp av min assistent Lilleman

Och resultatet.....

Man ser bara u-balkarna som sticker upp där plankorna varit nersänkta i.
Så tills det har kommit dit en ordentlig bänk så får detta vara en avställningsplats.

Några som gillade detta var de yngre katterna.


Vid 18-tiden var det en underbar himmel.....


Ah! ....... ja det är vååååååååååååår!

Kram
Pella


3 kommentarer:

  1. Fjärilarna börjar vakna hos mig också. Fick befria tre stycken från stallfönstret häromdagen, men jag var inte lika snabb med kameran som du:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut i ditt växthus. Ett riktigt "grejjar" ställe! Älskar sånt.=)

    Jag kan inte fatta att du har en äkta, riktig, livs levande fjäril hos dig. Det var ju fyra meter snö ute för typ en kvart sedan. Snacka om att våren kommer med stormsteg!♥

    Kram, Matilda.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken energi som sprider sig hos dig. Rena fågelsången.
    Vad kul att du hann hämta kameran och ta en fin bild på fjärilen.
    Så gulliga katterna är.
    Mycket fick du gjort också ser det ut som.
    Önskar dig en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!