söndag 9 maj 2010

Äntligen...

Jag vill börja med att bjuda på lite fägring..... saxifraga arendsii 'steinbrech'


I växthuset har det börjat att ta fart....


kanske var det den ensamma lilla Herr Humla som lyckades,
eller så var jag flink med penseln för det har i dubbel bemärkelse att börjat bära frukt av utfört arbete.
Såg att en liten persika har börjat att utvecklas. så näpen!



Och likaså hos vinstocken, fast där behövdes inte min hjälp.
Kul att se att det händer lite med växtligheten i växthuset.


Och för övrigt så har jag äntligen blivit klar med grovarbetet i växthuset,
lite snickrande är kvar. några plankor ska bytas men det får man ta lite i taget.


Mycket jord har åkt ut tror inte jag överdriver om det är snudd på 2 kubikmeter, och c:a 1000 l. ny jord har än så länge fyllts på. Men det ska in mer.




Och så fick jag spolat av golvet och det luktade så friskt i växthuset,



borta var lukten av dammig jord. Istället luktade det fuktig mull och växterna fick sig en dusch också.


Härligt!


Kram
Pella


4 kommentarer:

  1. God morgon Pella!
    Så fint du har fått ordning i växthuset. Oj vilket slitgöra det är men resultaten dröjer inte det ser jag. Det är nog bra att leka lite humla, hjälpa till lite. Själv så penslar jag citronträdets blommor, det dröjer innan det kommer ut till växthuset för jag vill inte riskera något.
    Önskar dig en bra dag

    SvaraRadera
  2. Men vad fint du gör det. Skulle såååå vilja ha ett växthus. Härligt med persiko knoppar. Mina står ju ute så de har ej kommit till blomningen än. Vinrankan jag planterade tidigare ivåras har åtminstone börjat få blad. Alltid nåt att glädjas åt. ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  3. Du jobbar och står i ser jag. Kollade vinet nu och det har börjat sätta ltie fart nu. VI har vårt utomhus och det sattes förra året.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det verkar bli en härlig plats att vara på, ditt växthus!

    Ha det fint

    Rebecca

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!