torsdag 4 februari 2010

Miljöinspiration


Hemkommen från jobbet.
Vilken lyx det var att få KÖRA upp för backen.
Som jag skrev om tidigare så var våran väg igensnöad.


Vi fick den upp-plogad men den blåste och snöade igen lika snabbt. Och det var rena dramatiken att ta sig upp för backen....... Ja,ja! Nåväl.
Idag har det varit vindstilla och halvklart så då var det lönt för plogbilen att komma.
Och det är ju tur att jag har varit ledig i några dagar,
för då gjorde det inget att jag inte kom ut.

Och igår så fick jag inspiration till att måla om lite möbler som min sambo har fått av några hyresgäster som hade tänkt slänga dom annnars.



Och han vet mitt intresse för möbler så han tog vara på dom åt mig.

Sonen hjälpte till att slipa och grunda.



Och ni vet hur det kan vara när man sitter och pysslar eller målar.... tankarna far iväg.
Jag satt och funderade på vad jag skulle skriva om på miljö-torsdagen.
Och när jag sen tryckte på locket på målarburken såg jag svaret framför mig........



Jaaaaaaaa! På locket.......
där var det en svanen-märkning. Och tänkte -jamen visst! Jag målar ju med vattenbaserad målarfärg för att jag inte klarar av lösningsmedel. Och att även kunna tvätta av målarverktygen i vatten är ju suveränt. Och miljömärkt till på köpet!!!
Detta kommer säkert inte som en överraskning för de flesta av Er, men man vet aldrig... någonstans där ute kanske det finns någon som precis ska till att måla om en pinnastol eller ett bord, eller kanske något annat, och då är det ju bra att veta...
att man kan måla miljövänligt och må bra samtidigt.




Kram Pella

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för den fina kommentaren!
    Vad oerhört fina möblerna blev, det känns nästan som om den lilla byrån ändrade form och blev nättare på något vis. Färg kan verkligen göra underverk.

    Jag ska faktiskt precis till att måla en väska nu och därför var ditt inlägg mycket passande. Bra tips!

    Kram, Matilda.

    SvaraRadera
  2. Skrattade gott åt dina bravader i snön.... :) tur att det finns plogbilar... o vad snygga möblerna blev..... ja man kan ju faktiskt tänka sig för närman handlar färg också..... Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!