tisdag 15 juni 2010

Rebeckas trädgård och Silverforsen

Har inte gjort ett inlägg på några dagar, då jag har varit lite förhindrad.
I helgen blev min tik Ixxa dålig då hennes ben svullnade upp och hon blev blockhalt. Då vår underbara veterinär har sin klinik i Karlskrona valde jag att köra dit med Ixxa. När vi kom fram så hade hon 40.4 graders feber så veterinärern ville att vi skulle bli kvar där uppe så hon kunde kika på Ixxa dagen efter och se om det gav resultat av behandlingen.
Vi har goda vänner som bor i Ronneby och de huserade mig , Jordan och Ixxa över natten.
Tusen tack till E och M för inkvarteringen ♥

De bor vid Silverforsens kaffestuga där man serverar våfflor och har lite olika musikaliska evenemang med bl a trubadurer på sommaren. Så vi tog en liten promenad förbi cafét och den lilla sjön, över på "Lycksalighetens ö".
Men när jag kom in i trädgården till cafét så föll jag pladask.
Vilken underbar liten oas.

Jag har valt att varva inlägget med bilder som jag har tagit och lite delar av en berättelse om Rebecka Svensson som föreningen REBECKAS VÄNNER har sammanfattat, som jag hittat på nätet. Hon bodde i Blekingestugan och drev cafét.

(HAR FÅTT TA BORT TEXTEN DÅ DET VAR NÅGOT I DEN LÄNKEN SOM GJORDE ATT BLOGGEN INTE RIKTIGT FUNGERADE, SKA RÄTTAS TILL)
Bilderna är tagna med min mobil, därav bildkvalitén.



















Utställning finns på kaffestugan. Denna texten är från en skylt som är på stigen runt sjön.
Tilläggas ska att stugan även är intakt invändigt så som det såg ut när Rebecka levde där.




Och Ixxa mår bättre och är hemma nu.


Och beträffande kattungen så mår hon också bra.

Ha det gott!
Pella

8 kommentarer:

  1. What a lovely setting and cottage! Larry

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten pärla till utflyktsmål med en fantastisk historia också.
    Skönt att alla djuren mår bra igen.
    Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt vacker plats!!! Jag trodde första att du varit här, vi har nämligen Silverforsen vid ån här också / gittan

    SvaraRadera
  4. Härlig trädgård du visar!
    VIlken tur att Ixxa mår bättre, det är ju så jobbigt när ens kära djur blir sjuka.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst blir man lycklig när man hittar såna platser! Jag har några jag med. Men ditt tog nog priset.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad fin din blogg har blivit och vilka fantastiska bilder du har tagit(med mobil!!!) ifrån gården. Dit ska jag resa någon gång, det ser ju helt underbart ut.♥

    Jag har en vildkatt som vill få ett hem här hos mig, du kan läsa mer om honom på bloggen. Tänkte bara nämna det ifall du vet någon som vill ta hand om en supergosig katt.=)

    Många kramar, Matilda

    SvaraRadera
  7. Vilket fint reportage du har gjort! Vackra bilder och intressant läsning! Din mobilkamera tar verkligen bra bilder.

    Ser att du har gjort om layouten också. Kul! Fast jag gillade den förra också!

    Skönt att kattungen och hunden mår bättre!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Vilken berättelse....sorg men vilket slut....
    Vad skönt att Ixxa är på bättringsväg, ser inte roligt ut att behöva gå med den tratten....

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!