tisdag 1 juni 2010

Drömmen om en Canon EOS 550D




Inte nog med att vädret är urtrist, att vara utan kamera är så tråkigt, jag kan säga att jag har en fruktansvärd abstinens att få fotografera. När man frågar runt om vilken kamera som är bäst så får jag olika svar. En sak vet jag säkert jag behöver en kamera som är lätt att förstå och kan ta bra makrobilder, porträttbilder och vyer i olika ljusförhållanden , även ett plus om man kan filma med den.
Jag har anmält mig till att bli testpilot på Smartson till en Canon EOS 550D Och den har dessa funktioner.
Eftersom jag är en fotointresserad velpotta så hade det varit suveränt att få denna chansen att få vara testpilot ( det låter lite kaxigt.... pilot). Anmälningstiden har gått ut nu och jag hoppas verkligen att ja får vara med..... håll tummarna för mig.
Eftersom jag inte har några nytagna bilder att lägga in just nu så får jag göra ännu en tillbakablick. Denna gången bjuder jag på lite bilder från vår gård som jag kallar vår Änglamark, eller Himlajorden....







Ha en bra dag,
Pella

8 kommentarer:

  1. Jag förstår att abstinensen är svår... Tidigare hade jag en Konica Minolta Dimage Z5, men när det blev fel på den, så att den inte kunde ställa in skärpan längre köpte jag för 1½ år sedan en Canon PowerShot SX110 IS, som jag är mycket nöjd med. Den är lite mindre och behändigare än Minoltan, men ändå inte så liten att den tappar "kamerakänslan". Blixtbilder kan vara lite svåra, men annars tar den jättebra bilder, både med zoom och närbilder. Så jag tror att alla Canon-kameror är bra...

    Av dina bilder att döma bor ni verkligen på "Änglamarken eller Himlajorden"!

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Att vara utan kamera är fruktansvärt! Jag hoppas du blir en av piloterna =) Den sista bilden på ?-larven, jag vågade inte röra den när jag hittade en sådan förra sommaren, jag har hört att de bränns! Jag gillar din fjärilsbild / gittan

    SvaraRadera
  3. Inte nog med att man vill hitta en bra kamera. Man vill ju hitta "sin kamera" med just de funktioner som passar en själv. Svårt, mycket svårt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får bli testpilot!!/Sophia

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får bli pilot ... testare menar jag! Du, den ludna saken: vacker men läskig?
    :)

    SvaraRadera
  6. Jag var tvungen att kolla va vi har för någon kamera Canon EOS 450D hel bra enl. mig..men när man är ute på små trippar orkar jag inte för den är för tung för mig...så jag tar mest med dotterns gm kamera en sony cyber-shot..som tar fina macro bilder för till den stora köpte vi till objektiv som tar mega små bilder..ja de är en jungel.....men du hur fint bor ni jag tror jag flyttar till dig !mmmm så nice..
    Ha en solig dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  7. Gamla eller nya bilder, fina bilder tar du i alla fall. Förstår din abstinens - samma här./Kramen

    SvaraRadera
  8. Hej Pella!
    Hoppas du får bli testpilot. Fina bilder som du tagit, den där larven var riktigt läcker.
    Hoppas ryggen är bra.
    Nu är det sommarväder här, riktigt skönt.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!