onsdag 10 mars 2010

Wabi Sabi-onsdag


Enkelhet och natur symboliserar Wabi Sabi

Dessa bilder har jag hämtat från webmagasinet
Homelife.com.au,
som för mig är Wabi Sabi-style




Det bästa med Wabi Sabi är att det inte är designade
prylar som innefattar flera nollor i prislappen.
Utan ting du redan omger dig med i ditt hem som du kan räkna in som Wabi Sabi,
och det är även naturmaterial som Moder Natur har att bjuda på.





Vill du veta mer om Wabi Sabi kan du gå in här:
Sköna Hems frågor och svar om Wabi Sabi

Sköt om Er!

Kram Pella


4 kommentarer:

  1. Hej Pella!
    Tack för gulliga kommentarer.
    Idag glaserar jag, det kommer att ta hela dagen, är bara nere för lunch. Så inatt startar jag en glasyrbränning.
    En liten undran från en okunnig inom området, wabi sabi och något annat japanskt namn, kommer inte på vad det heter men det handlar om harmoni på något vis i hemmet och inredning. Krockar de två? har för mig att man inte fick ha döda saker i hemmet och då räknade de in grenar och träd.
    Wabi sabi verkar med sympatiskt.
    Ha en underbar dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Enkelhet och natur låter fint!

    Älskar milda jordfärger, det blir så vackert ihop med vitt.
    Fina bilder du visar.

    Ha en bra dag,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Nu när våren är här blir jag så inspirerad att förändra. Men tror att plånboken sätter stopp. Men det går ju att flytta om det man redan har. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jätteläckra bilder.
    Jag vill tacka för titten inne hos mig.
    Vilken blogg ska jag skriva i,jag tog denna hoppas du ser det.
    Önskar dig en bra vecka.
    Zara

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!