torsdag 18 mars 2010

Gardiner

Ännu en dag utan bra bilder från kameran, så jag får inspirera lite från nätet.

Nu när vårsolen börjar att kika fram ser jag att det är läge att putsa fönster. Och vad är inte härligare än att få hänga upp nya gardiner. Tycker att det är fräscht med vita gardiner så att de inte stjäl för mycket ljus. Och som vanligt så letar jag inspiration innan jag skrider till handling.
Så jag delar med mig lite tips idag.


Den övre bilden föll jag för med anledningen att den var så vacker i sin enkelhet,
och i kombination med den virkade pläden och kuddarna.

Gudrun Sjödén har så folkloristiska inslag
med vackra detaljer och färger i sina textilier

Och dessa är ju bara så lantligt romantiska...







Ha det gott!
Kram Pella

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    I förrgår hängde jag upp vita, skira gardiner i vårt sovrum, blir nästan full i skratt.
    Nu vill jag bara njuta av solljuset som kommer.

    Ha en härlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert jättefint! Jag gillar också ljusa tunna gardiner, så att solen får kika in.

    Rebecca

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!