onsdag 31 mars 2010

Mill on the Hill´s Wabi sabi




Våren är ju i antågande och i dag har jag valt att flytta ut Wabi sabi-dagen, det är otroligt dimmigt idag, men det gör bara att det blir lite mer mystik. Jag har varit ute i min skattkammare och hämtat fram lite skatter. Tack för era fina kommentarer om mina bilder på mitt tidigare inlägg i måndags, vilket gjorde mig så glad, och har gett mig mer inspiration att fotografera. Och vad passar bättre än den gamla möllan som kuliss......




Vi får se vart jag tar vägen nästa gång.....



Vill du se fler inspirationer så kan du gå in hos
Rose De Chine
och
Country Antiques
som är med och bloggar om Wabi sabi på onsdagar

eller så kan du se mina tidigare inlägg på min blogg


Tack för att du kikade in.
Kram
Pella

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder Pella, lite kul när du la sakerna på vägen, mycket symbolik.

    Ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar, det känns jätteroligt att vara med! Ja, det verkar som att vi var inne på samma spår idag... tankeöverföring kanske? :-)

    Den gamla rosiga fåtöljen var så vacker mot den sagolika bakgrunden. Du har rätt i att dimman ger bilderna en känsla av mystik och saga! Jag tyckte också så mycket om bilden på resväskorna och vägen som inte har något slut... :-).

    Ha en fin dag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar stol!!Undrar vilka fina damer som setat i den= ) Tänk vad mycket arbete man lade ner på detaljer och mönster förr i tiden...

    Nej,tyvärr har jag ingen trådlös uppkoppling på torpet,men det blir nog längre fram..ska i alla fall ta med kameran och plåta lite....

    Stor Påskkram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder. Fåtöljen är läcker!
    I den sista bilden är ett riktigt konstverk med plats för många tankar...

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder!!!! Härlig fåtölj.Mysigt inlägg med bilder och allt.Önskar dej en fin kväll vårkram Rita ♥

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!