tisdag 29 mars 2011

Man tager vad man haver...

..enligt Kajsa Wargs recept, eller ska man säga enligt mitt koncept. För nu planterar jag i allt jag kommer över. Njaaa.. inte riktigt, men jag tycker att det är kul att plantera i lite olika kärl. Och växthuset är min kreativa gröna hörna där jag får låta mina idéer få utlopp... nästan som en ateljé.

En gammal trälåda som har innehållit vinflaskor, med lite vinröda penséer i ståendes intill vinstocken.
Cabernet Sauvignon-penséer..

Nedanför står den gamla damejeannen (damechangen).

Skyddad av halm som är vackert vikt och där axen fortfarande är kvar, förstärkt i botten med extrarep.

Och ettiketten som talar om hur mycket den rymmer sitter kvar.


Vackert flätad av pil.

Vinstock, vinlåda, vinröda penséer och vin-damejeannen... kan det bli mer enhetligt i ett växthus... ?

Kram
Pella



8 kommentarer:

  1. Fint vinröda penseer...och finfina grejor du har att plantera i...
    Odlar du vindruvor?
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  2. Du bara trollar fram helt underbara saker hela tiden... vilka gömmor du måste ha!! Väldigt fint och enhetligt planterat denna gången.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja det är så man gör ibland :) tager vad man haver. Konsten är ju att se vad som kan bli snyggt och vad som har potensial :) Och det har du ju visat att det inte är några problem, de är jatte snyggt Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Oj, vad fint du har planterat! Fina bilder både här och i tidigare inlägg! Vilka busiga katter du har... ;-) Hoppas hortensian klarar sig... Annars får du sätta ett nät över krukan.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Det finns verkligen mycket man kan plantera i tycker jag. Kul att komma på lite nya idéer.
    Trälådor är kanon!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jätteinspirerande som vanligt goa Pella. Så vackert och speciellt kul med damejeannen som har både halm och etikett...

    Jag har inte byggt mitt zinkbaljetorn ännu - måste ju jobba lite också ;-) men till helgen ska det kanske bli av.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder, ser super fint ut, önskar jag hade lite extra plats för platering och pyssel.

    Kram anna

    SvaraRadera
  8. ... så smakfullt... mer enhetligt frågar du... hmm... skulle kanske vara med ett upphällt och smakfullt vin i glas... i väntan litet dukat bord med rutig du ;-)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!