söndag 20 mars 2011

I väntan på våren..

I dag är det råkallt.
Och just nu så väntar man på att våren ska komma,
eller i alla fall lite värme och sol.
Och krukorna väntar också på att bli fyllda med vackra alster.



Har försökt att ta mig lite tid till att så
Rudbeckia och lite andra fröer som skulle vara i jorden för länge sen men jag köpte dem på trädgårdsmässan, och med min nya livsstil så passar det ändå in...slow gardening - det får komma när det kommer.
Hade planerat att jag skulle ha min tid i drivhuset igår men jag måste ha befunnit mig på en annan planet igår för att när jag satt i godan ro så kom jag på att jag skulle jobba. Jag har nämligen inte jobbat helger på jättelänge och jag har kommit ur de rutinerna. Men jag hann i tid... Puh!

Änglaklockan campanula haylodgensis fick ge mig lite vårkänsla i drivhuset.


Och på tal om en annan planet så var månen fantastisk igår, och stor...... men inte här....
Fast jag tycker ändå att det var vackert igår med det klara ljuset, det var nästan som om det var skymning hela natten.
Månen sken 20 procent starkare och var 15 procent större än normalt natten mot idag. Den var bara 356 578 kilometer från jorden, vilket är nära det kortast möjliga avståndet.



Ha en fin söndag

Kram Pella

5 kommentarer:

  1. Så vackra krukor du har då! den lilla kaffekoppen är FIN!

    Jag var också ute igår och tittade på månen...tog några bilder utan stativ och de blev inte bra...

    Nu har jag varit ute hela dagen och är inne och värmer mig en stund, ska ut igen såklart ;-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Your post is beautiful and so filled with hope of Spring.
    The colors are so delicate. Yes we have a bit of a wait until Spring really arrives, but I do love all your containers waiting in anticipation to be once again filled.
    Have a lovely first day of Spring,
    Rosemary...XX
    P.S. The moon was rather large last night very intriguing don't you think?

    SvaraRadera
  3. Hej Pella

    Jag har fått ditt mejl och jag svarar endera dagen. Vi har varit ute hela dagen och jag är helt slut. Det är mycket som ska hinnas med, som man har längtat! Men det tröttar.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Här har varit hur skönt som helst idag och jag har varit ute i flera timmar. Kanske vinden som legat olika så det gett oss olika väder?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Men vilka vackra krukor du har!! Förstår att du längtar efter att fylla dem med vackra växter. Hörde att månen skulle vara extra stor men det var inget jag märkte av heller.
    Ha en härlig vecka.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!