torsdag 14 januari 2010

Nattbes(t)ök


Kunde inte sova inatt. Fruktansvärd rethosta. Hade tidigare under dagen städat bort julen men inte fått upp de vanliga gardinerna i köket. Ville inte störa man och barn så jag stängde in mig i tvättstugan och stod där och hostade medans jag försökte stryka både gardiner och duk. Men det kändes ljust och skönt att få hänga upp och lägga på det vita. Visst är julen mysig, men den är också en dammsamlare....

Den lilla kökslampan har jag gjort av ett flugskydd till muggar. Lagom stor och lagom starkt ljus. På tal om återanvändning så använde jag mig av lampan och sladden till advetsstjärnan....



.......och så skönt att få byta ut julstjärnan till en orkidé

*********************

Vill tipsa er om en av mina favoritbloggar som jag ofta besöker, det är Helenas blogg.
Hon gör så fina smycken.




BLÅBLOM

Kika in hos henne, det är värt ett besök....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!