tisdag 19 januari 2010

Köksdrömmar....


I lördags var vi hos våra vänner. Vi blev bjudna på en utsökt middag. och det var länge sedan jag var uppe så sent. Kom i säng kl. 03.00 Men det var supertrevligt och mysigt. Dom har hög mysfaktor i deras kök som jag tycker är så fint. och hos oss finns det planer på att bygga om köket så småningom. Riva väggar och öppna upp så att vi får ett L-format kök. Fastän jag vet att det inte är aktuellt just nu, så har planerna börjat att spira i mitt huvud.
Jag älskar lantkök, och eftersom vi har högt i tak vill jag ha skåp som går ända upp. Det är superfint med pärlspont och öppna hyllor och lantliga spiskåpor
allt detta från Kvänum


Men tyvärr så fungerar det inte med öppna hyllor i vårat hus. Vi har barn och hundar och jag vill kunna ha det så dammfritt som möjligt, lättstädat, så öppna hyllor går tyvärr bort. Och nu har jag hittat superfina kök från Kvänum



Detta köket nedan heter Broby. Är min favorit för att det finns så mycket möjligheter, och finns i dunvitt, dimmgrått, grått och pärlgrön. Jag har lånat bilder från Kvänums hemsida, och det är samma inredning fast olika färger och kompsitioner.



Lite öppna hyllor kan man ju ha, det får vara värt besväret att städa och torka...

och har vi en öppen planlösning så kan man bekosta sig en köksö också.
Jag har bott i Stockholm och mina föräldrar hade en stor lägenhet med serveringsgång och matsal, och jag ÄLSKAR serveringsgångar och de skåpen som sväljer allt porslin, så när jag såg att Kvänum hade även ett liknande skåp blev jag nostalgisk.


Och så har jag hitta en spiskåpa i plåt från Tovenco som man kan montera både över en köksö eller på väggen, med andra ord måttbeställd.







Och jag är väldigt svag för Gudrun Sjödéns design och har hittat så fina gångmattor som hade passat till detta köket...


Och nu mina vänner har det blivit dags för mig att återvända till verkligheten. Men det var skönt att få dela med sig lite av sina drömmar och visioner, för det är ju syftet med denna blogg



Kram från Mig

1 kommentar:

  1. Gud så snyggt kök, VILL oxå ha....
    Det värsta är att en godvän till mig som bor ett supermysigt hus i Älvsjö har just köpt och renoverat sitt kök PRECIS så här..... det e så snyggt att det gör ont!!!
    Så Pella det är bara att köra på, det kommer bli toppen snyggt!! :) Så kommer jag och fikar när det är klart sen :) hi hi

    Kram H

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!