torsdag 12 augusti 2010

Massinspiration...

Det har varit lite stiltje i inspirationen och trädgården.
Jag tror att det har med värmen att göra, för nu när det är svalare så återkommer motivationen.
Jag hade oturen att jobba då det var Tusen Trädgårdar, så när vi hade varit vid havet så passade sonen och jag på att titta in i Blå Husets trädgårdsbutik, idéträdgård & plantskola i Borrby, som vi har kört förbi så många gånger innan.
Och jag kan tillägga att inspirationen sköljde som en våg över mig. Denna trädgård kittlade alla mina kreativa sinnen, och jag tror att var och en kan hitta en bit som tilltalar er.


Som vanligt då jag inte har kameran med mig, så hittar jag sådana oaser.
Så mobilkameran fick ännu en gång jobba. Och stressad var jag då jag egentligen inte hade tid.

Så bulla upp med lite fika och håll tillgodo, då jag på sedvanligt vis inte bara bjuder på en bild, utan guidar er runt trädgården med lite bilder som får tala för sig själva.


















En sak är helt säker, jag tänker inom det snaraste åka dit igen, i lugn och ro och utan stress.
Vill du veta mer om Blå Huset i Borrby så kan du gå in på deras hemsida.
Och tack till dem för att jag fick ta dessa bilder till mitt inspirationsbibliotek.


Ha det så bra!
Pella


10 kommentarer:

  1. Härliga bilder, dit hade jag velat åka. Ska tänka på det nästa gång vi gör Österlen tur.
    Gubben som sprutar vatten är häftig...

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. This garden certainly is a wonderful inspiration! I truly enjoyed seeing it and am really impressed with the wonderful palette of colors and all the little venues it incorporates! Thank you for sharing! Larry

    SvaraRadera
  3. Läckert! Tack för rundvandringen!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Jättefina och inspirerande bilder. Vad kul att få se!

    Hälsningar Agneta!

    SvaraRadera
  5. Den skylten har vi alltid susat rakt förbi. Nästa gång blir det stopp. Tack för tipset.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Har tänkt åka dit länge, när jag ser dian bilder får jag lust att göra det bums..
    Och jodå Pella jag hängde med i tonfisksvängarna!
    kram Sophia

    SvaraRadera
  7. Där ser ut att finnas mycket fint att titta på. Vilka roliga maskar som kikar upp ur de röda planteringslådorna:)

    Ha en fin fredag,

    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Där var jag för någon vecka sedan & vandrade helt alena men vilket arbete dom lagt ner helt otroligt...tycker du fångat bra bilder trots mobil...

    Ha en skön helg
    kram wivi

    SvaraRadera
  9. Urfint reportage! Jag hade hört så mycket fint om dem, men när jag tittade in på deras hemsida i somras så tänkte jag att det kanske inte var så mycket där.... Stor miss, ser jag nu. Får bli nästa år:-)
    Ha en skön helg! H.

    SvaraRadera
  10. Milde himmel vilket ställe!!! Dit skulle jag vilja åka!!!/Gela

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!