torsdag 12 november 2009

Kalas

I tisdags var det fullt upp. Körde upp till Tjörnarp och hämtade 10 stycken Lohmanns-hönor. De ska fortfarande värpa eftersom de kommer från ett värperi. Det måste ju vara rena paradiset att få gå med våra 15 hönor i stället för att behöva gå med c:a 500 stycken. På vägen hem körde Jordan och jag in på Pema för att handla utsmyckning till Julkransar. Längtar redan att få börja binda. Sen på kvällen var det 75-årskalas hos svärmor.

I dag har det varit tajt schema. Ut klockan fem i stallet och fodra djuren. Så mysigt att få borra in näsan i Sox mule. Han stog och snackade lite med mig medan jag gav hundarna mat. De nya hönsen har börjat göra sig hemmastadda i rederna.
En timmes bilkörning till Malmö för tre timmars utbildning för att sen köra en timme till jobbet. Men i dag var jag riktigt taggad på jobbet. Har inte känt så på länge.

Hämta lilleman på dagis som haft en lång dag. Vi hann planera att vi skulle mysa i soffan med barnprogram och välling sen somnade han i bilen.....plutten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!