tisdag 10 november 2009

Dagens motion avklarad...


Tackorna hade lyckats ta sig ur hägnet, vilken gång i ordningen vet jag snart inte. Men de sticker inte långt... okej, jag fick gå en liten bit. Kallade på Beata och Beatrice och när de kom så fick de med sig flocken. Vallhund blir nästa projekt, fast det är tur att vi har så tama tackor. Men nu får de stå installade för hösten.

Idag ska jag upp till Tjörnarp och hämta fler värphöns. Det är ju så gott med färska ägg. Det tråkiga är att produktionen går ner på vintern. Men det är en fröjd att få ha dem sprättandes i trädgården när det är varmt ute......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!