måndag 16 november 2009

Älvornas dans


Viken dimma det är idag! Men jag älskar när det är så. Det minner mig om när jag var liten och bodde på Mallorca. Jag skulle vara med på en reklam för Nivella strumpbyxor.
Vyn skulle föreställa sekelskiftet och vi skulle sitta under en stor ek och ha pick-nick. Detta skulle fotas för en affisch som det skulle stå: "Fira mor med strumpbyxor och en trevlig söndag" som skulle marknadföras inför mors dag. Så ni förstår vad jag tänker på varje gång jag ser Nivellastrumpor.....

Nåväl, tillbaka in i dimman.....
Jag fick se bilder som de hade tagit i sverige i de småländska skogarna, och då var de utklädda till älvor och det var dimmigt. Och detta var ju lite exotiskt för mig som är uppvuxen med pinjeträd!

Sen har ju John Bauer alltid faschinerat mig, detta trolska som finns i hans bilder.....

1 kommentar:

  1. Hej Pella, Åh vilken fin blogg du har, jag älskar verkligen denna bild av Bauer!!
    Nu kan du gå in och tävla på MYDs blogg och vinna ett armband!
    Välkommen in till mig!

    Kramar Helena

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!