söndag 6 november 2011

Alla onda ting är tre...


Fick i dag höra av en lantbrukare att det ska vara milt i 3 veckor framåt. Då kanske risken finns att fjärilsbuskarna börjar blomma nu när de skjuter nya skott.
Denna hösten har hittills varit helt underbar. älskar denna dimman och det dova, och att fotografera i detta vädret.


Denna morgonen kunde ha startat bättre då min mobil som har krånglat ett tag lade av, och på väg till jobbet lade även bilen av. Fick lite panik då jag inte kunde ringa efter hjälp, men som tur var så kom en bybo förbi och som snällt skjutsade mig till jobbet. Väl på jobbet så skulle jag lyfta en kartong och det brände till i korsryggen och strålade ner i benen på mig. Ryggskottet var ett faktum. (Brukar få ryggskott då jag har problem med min rygg). Så när jag stod och vändade på min skjuts hem så såg jag denna underbara solnedgång. Och jag tog lite bilder fastän jag skakade av smärta (allt för konsten...)
och blev glatt överraskad när jag gick igenom bilderna att de blev trots allt okej....



Kram
Pella

9 kommentarer:

  1. Woaw vilken bild!!!
    Ryggskott är inte att leka med, krya på dig. Ha de gott. Kram, Catarna

    SvaraRadera
  2. Men din stackare... ryggskott som gör så himla ont! Du får kurera dig med värme och massage och hoppas det går över snart.
    Kanonfina bilder på den fina hösten - håller med om att gilla diset och de dova men varma ljuset som blir när solen tränger igenom slöjorna.

    Jasså - de spås milt väder - ja tack säger jag som inte gillar när det blir kallt förtidigt! Kyla och snö vill jag ha i december - inte förr!

    Som sagt, ta hand om din rygg, ha det bäst :)

    SvaraRadera
  3. Nejmen vilken dag som verkar få eftervärkningar... Det är märkligt det där att det ofta hopar sig. Nästan så man tänker ibland att man bord gå och lägga sig och dra något gammalt över sig. Liksom börja om från början. Nu hoppas jag att du får en somlig dag!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Ja, dimman har varit helt magisk i höst. Å inte minst i helgen la den ett passade sken över varendaste kyrkogård. // Anna

    SvaraRadera
  5. En olycka kommer sällan ensam...men bilderna är härliga.
    Krya nu på dig och vila ryggen.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du skickade din smärta in i den brinnande solnedgången så att den följde med BORT. Så ljuvligt vacker blev bilden så det får vara slutet på dagens elände.
    BättringsKRAM Ninne

    SvaraRadera
  7. Uschdå!
    Här sitter jag och njuter av dina fina bilder och där sitter du och har ont - kan vi fördela om på nåt vis tror du?!
    Har också sett denna härliga måne de sista dagarna, men har jag tagit mig ut för att fota?
    Nähädå!
    Med tankens kraft önskar jag att din rygg är som ny i morgon bitti!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  8. Oj, oj krya på dig!!! kram Sophia

    SvaraRadera
  9. Det var en hel del på en gång. Ryggskott är verkligen inte kul. Hoppas det går över fort. Jag har peppar peppar klarat mig från det sen jag började gå hos kiropraktorn.
    Bil och telefon är bra när de funkar men inte annars.
    Det blev ju verkligen fin bild i alla fall om man nu ska hitta något positivt med det hela.

    Hoppas allt blir bättre nu.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!