fredag 21 oktober 2011

Sakta dalar de ner....


bladen från persikoträdet. 
Hösten har även kommit till växthuset. Vindruvorna är vackert blå/lila och de vita druvorna har fått sin sötma. Alla krukorna som mellanlandade i växthuset ska nu in till vinterförvaring.
Agapanthus, olivträdet, chiliplantorna och pellisarna ska bli omhändertagna nu till helgen innan frosten intar växthuset. Ska bli mysigt att få bädda ner dem inför vintersömnen...



Nu har jag även en fotoblogg där jag lägger in bilder utan kategori
Klicka på bilden för att komma till bloggen


Kram
Pella

5 kommentarer:

  1. Får de ha blomman ovanför täcket.....:)))
    Fina foton på fotobloggen.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också växthuset fullt med övervintrare. Det ska isoleras med bubbelplast och frigolit, så de får stå kvar där.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen somrigt ut fortfarande i ditt växthus! Men som sagt.. nu kommer väl kylan till slut... Fina agapantusen är fortfarande!
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  4. Nu är de höst och vintern är på väg att snart knacka på :) får in o kolla din bildblogg Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Jag la till din fotoblogg i min lista direkt så att jag inte ska glömma att titta in där på dina vackra bilder ;))
    Åhh vad det verkar härligt med ett rejält växthus, faktiskt det enda som jag saknar där hemma... undra om det går att få gubben att medverka i ett litet bygge kanske...?.. :D
    Tack för din fina hälsning hos mig!
    Ha en härlig söndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!