onsdag 25 maj 2011

Växthus-skatter & växthus-katter...

Köksträdgården växer fram så sakta, har valt att odla det mesta i pallkragar. Ett bra sätt att se om det fungerar. Blir glad när jag ser att mandelpotatisen frodas, då det var någon som sa att de är svårodlade. Nu får man ju hoppas att det inte bara är blasten som växer.

Jag hade lite otur med mina frösådder och Sophia erbjöd mig lite tomat- och chiliplantor.
Jag körde ner till henne i lördags och fick se deras underbara trädgård fylld av idéer och visioner. Förstår nu varför Sophia tar så underbara bilder. De bor så otroligt vackert!
Bonus var ju att få se deras lilla nyfödda hingstföl.
Tusen tack Sophia
Så tomatplantorna är guld värda och 'Nyagous' och 'Sibirjak' har nu planterats in i växthuset ihop med mina två enda lyckade sådda ' Gold Nugget'.

Och chililplantorna får sällskapa min andra planta som jag förbarmade mig över på lanthandeln då den stod och slokade. Den har visat mig tacksamhet med att ge mig många chilifrukter.


Och några som trivs i såbänken och gärna lägger sig där och myser är Molly och Manilla.
De är som lång och lerhalm.


Och äntligen så har jag gjort vid trädgårdsmöblerna och oljat in dem, så de får hänga med en säsong till.



Ha det gott!

Kram
Pella

7 kommentarer:

  1. Roligt att det växer! Så fina dina katter M&M är...

    Jag vet inte om jag kommer till Slottsträdgården nu i helgen och om så blir det en blixtvisit tyvärr. Mycket privata saker som måste fixas jämte allt planerat jobb. men så blir det ibland - hade så gärna velat fika med dig men vågar inte bestämma helt enkelt när det är som det är.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du fick några plantor! Vilka gulliga katter ni har. Mandelpotatis, det låter gott det!
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Vad skulle vi göra utan våra husdjur? De är underbara.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka myskatter med väldigt gulliga namn.
    Jag önskar jag hade ett litet växthus...till tomater....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. ja både skatterna i växthuset och katterna där är en rikedom:)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Mandelpotatis låter väldigt gott, hoppas du får god skörd.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!