fredag 7 januari 2011

Vill minnas lite.....



Kände att jag ville bjuda på en kort resa tillbaka i min blogg under detta året som gått och kanske man kan hämta lite energi i bilderna när snön ligger som tyngst.....

Minns takdroppet och när all snön försvann och grönskan inte hade börjat att komma.


Men så kom ljuset och solen, och allt exploderade




Vårens första tussilago som växte i dikesrenen på vägen till plantskolan


Och när sonen och jag äntligen fick klart växthuset och man bara kunde njuta och pyssla


Äppelträden som stod i full blom...


Årets lamm som föddes....


Och när sonen plockade solen åt mig....




Utflykten till Ystads Djurpark och deras örtagård....


Och när våran trädgård stod i sin fulla prakt....




Utflykterna till stranden....


Och Rosfesten på Österlen..


Ja, så kom hösten och solen stod lägre, men fortfarande så värmde solens strålar....


Och färgerna blev mustigare....




Och visst var hösten underbar?............ ;))

Kram
Pella

11 kommentarer:

  1. Tack Pella för de fina bilderna.
    De påminner om att Sverige är fantastiskt med sina 4 årstider. Känslan av dem lyckas du alltid fånga så bra på dina konstverk till bilder.
    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gillar alla dina bilder men kanske lite extra mycket den från växthuset.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på det nya året! Vilka underbara bilder du visar från förra året! Visst bor vi fantastiskt med dessa årstider som avlöser varandra!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara minnes bilder du bjuder på Pella!
    Nu längtar jag efter våren.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Vackert! och uppiggande. Jodå vi klarar oss i snön, jag kör runt med en spade i bilen, så går det att komma loss för det mesta.. kram

    SvaraRadera
  6. jag stannar här på din blogg sida länge i dag tack för de vackra bilderna det var en injektion för själen!
    God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera
  7. Din tillbakablick får en att rikta blicken framåt... HÄRLIGT! Ditt drivhus går inte av för hackor att dessutom få sådan behjälplig support under arbetet understryker det härliga! Grönskan när vårblommor och löven som slår ut... får och lamm kan det annat än att börja spritta ?

    SvaraRadera
  8. Vilka foton du tagit, och så otroligt fint du bor. Det växthuset är ju som en dröm, helt ljuvligt. Det var en underbar årskrönika.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder från förra året!

    Ha det gott!

    Veronica

    SvaraRadera
  10. Suck, vilka härliga bilder!...och snart är det dags igen :) !!! Jag kommer ihåg bilderna från ditt växthus för då skrev jag i min lilla bok 'fixa grekiska stolar' och där står även 'äpple på pinne med långa band'. Tack för inspirationen!
    Kram

    SvaraRadera
  11. åhhh sommaren , fy vad jag saknar värme och grönska just nu

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!