tisdag 4 januari 2011

Vilken start!

God fortsättning på det nya året.

Hoppas att ni hade en trevlig nyår. Dagen var dimmig och det verkade som om man skulle bli snuvad på det vackra skådespelet. Men dimman lättade frammåt kvällen men förde med sig kraftiga vindar istället. Och vi hade problem att hitta en bra plats att skjuta iväg raketerna utan att djuren på gården skulle behöva bli påverkade. Men vi lyckades. Och det som jag reagerade positivt hos oss i byn var att ingen sköt iväg några raketer mer än vid tolvslaget. Så våra hundar överlevde denna nyår också. Den enda som tittade ut nyfiket genom stallfönstret var min luttrade gamla häst.

Årets första dag bjöd ju på en helt underbar dag.
Klarblå himmel plusgrader och takdropp ( snarare snöras (: ) Och jag känner att energin sakta återkommer nu när vi går åt rätt håll, och dagarna blir längre. Fast nu har det blivit lite kallare med rimfrost.


Och fjärilsbusken bär på rimfrosttäckta istappar......



Ha det gott!


K
ram

Pella

6 kommentarer:

  1. God fortsättning. Trots att vi bor mitt inne i Södra Sandby så har det varit helt ok med smällandet. Alvin bryr sig tack och lov inte, trots hans första nyår..så vi är försiktiga men han verkar bara nyfiken när det smäller.

    HA de
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. God fortsättning :)
    Här började folk smälla veckan innan....men Nova bryr sig inte tack o lov men man tänker på alla stackars djur som lider !
    idag snöar det här...
    Ha det gott & hälsa familjen
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den översta bilden är ljuvlig! Kul att ana sig till hur du ser ut här intill ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Två av tre hundar här är skotträdda och mådde pest på nyår men som tur var smällde det inte så många fler kvällar här heller, skönt.

    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är lite raketrädd själv (tror alltid det värsta ska hända) och skulle gärna vilja skippa raketuppskjutnigen för att åka iväg och se någon anordnad sådan. Men i vanlig ordning blev jag nerröstad och fick stå i garageöppningen och skrika varningar till alla. Men fint är det!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Pella
    Var väl ett tag sen ni hade så mycket snö i Skåne, ser ut precis som här (Värmland). Och vilka söta hästar du har, bra att dom inte blev skrämda på nyår.
    Ha det gott
    varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!