tisdag 14 september 2010

På sydlig utflykt....

För några veckor sedan var min väninna, jag och sonen iväg på en sydlig utflykt. Vi tänkte att vi skulle se om vi kunde hitta några loppisar eller antikhandlare som man kunde besöka. Nu var ju detta mitt i veckan så utbudet var väl inte så stort och den enda vi hittade var en som visste kunde ta betalt, men oj vad fina saker där fanns.

Men vi bestämde oss för att fika i Smygehuk,
som är den sydligaste udden i Sverige.

Smygehamn har ett rökeri där man kan köpa så goda mackor gjorda på deras egenrökta fisk.




Eftersom väninnan skulle ta pågatåget till Malmö åkte vi till Ystad, där vi strosade runt lite.
Ystad har många väl bevarade hus och de har värnat om sitt kulturarv...

Hos Krukmakaren stod denna, vad ska man säga.......
röda bil, som hade en liten nunna på fronten.

Hade vi inte varit så stressade så hade jag gärna stannat till
och tagit lite mer bilder på klosterträdgården.

Och vi hade tur med vädret........


Ha det gott!
Kram
Pella

10 kommentarer:

  1. Åh, nu blir jag nostalgisk till tusen!!! Jag har väl berättat att jag växte upp i Ystad?
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Hej där Pella.

    Mysigt med utfärd kul att bara komma iväg och göra något annat än bara vara på hemmaplan. Jag hör ju att ni hade det mysigt trots att ni inte kom hem med bilen full av fynd just den här gången. Smygehuk kan jag inte minnas att jag har varit i men det måste jag väl... Ystad är så mysigt och ett ställe som vi mer än gärna och regelbundet återvänder till!

    SvaraRadera
  3. Vilken energipåfyllnads utflykt=)
    Hääärligt=)

    SvaraRadera
  4. Det ser ut som om ni hade en toppendag. Har inte varit i Smygehuk sen jag var liten men man blir ju lite sugen på att göra ett återbesök.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni hade en fin dag, vädret är så kasst att det känns avlägset med en sådan dag..ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej Pella! Vilken härlig utflykt, och den där bilen tycker jag var riktigt tuff. Tänk att åka runt på olika auktioner i Sverige farandes i en sån där.=) Lite svårt att få med sig grejer då men....

    Jag har varit sjuk och inte orkat skriva så mycket, inte heller uppdatera nätbutiken, men nu har jag iaf fått lite ork att blogga igen...skönt. Det är ju faktiskt väldigt kul när man har tid och lust.=)

    Många kramar, Matilda med hönor.♥

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga utflykter! Både vid havet och i trollskogen:)

    Ha en fin vecka,

    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder du visar från söder, man kan ju inte ens tro att det är höst!!! :-) Såna bilder känns härliga nu när det är regn och rusk mest hela dagarna!

    Hoppas du får en fin vecka!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  9. Pssst.. Dragit igång en tävling på min blogg välkommen att delta :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder från era utflykter både till Smygehuk och i skogen! Hösten är som vackrast med alla färger nu!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!