fredag 4 februari 2011

Blooming Friday - kontraster

Kontraster kan definieras på många olika sätt. Jag har valt att tolka både i färg och utseende.
Den största kontrasten var att se växthuset när det förändrades.
De övre bilderna är före och undre är efter.
Och björnbärsnåret på den tredje översta bilden är ett minne blott.
Jag vill även passa på att göra en rättelse då det smög sig in ett litet fel på förra inlägget jag gjorde om växthuset. Det är på c.a 80 m2 och inte 90m2 som jag skrev.


Sen tycker jag att det är så vackert med det rosa i kontrast till det vita i bondpionen...


Har en liten plats utanför växthuset där jag vill skapa lite kontrast där det mer "industriella" går i kontrast med den övriga trädgården som går i...


..det lantliga


Någoting som man tolkar som en typisk kontrast är ljust mot mörkt....


Och denna bilden hade jag med i ett tidigare inlägg som faktiskt heter kontraster



Nu ska jag kika runt till andra bloggare som har gjort inlägg om Blooming Friday - kontraster.
Vill ni också se vad de har skrivit om kan ni gå in på Katarinas blogg
Roses and Stuff


Önskar Er en bra helg!

Kram
Pella


23 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder, Pella!!! Underbart växthus du här. Tror du jag är lite avundsjuk? Fel!!! MYCKET AVUNDSJUK, HELT GRÖN!!! ;)
    Ha det gott vännen,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. 80m2 är inte precis litet det heller...jag blir nog nästan lika grön som Charlotta..
    kram Sophia

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på veckans tema kontraster!
    Wow, vilket växthus du har, lyllo du!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Underbart med ett sånt stort växthus! Då finns det många valmöjligheter!

    Lustigt - jag hade också tänkt lägga in ett par bilder på samma pion men ångrade mig då jag inte tyckte att skärpan var så bra. Visst är pionen ljuvlig och du har en riktig fin bild på den!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina bilder på kontraster.
    Pionen är ju som en gräddbakelse med lite sylt:o)
    Växthuset , dit kan man flytta in när det blir varmt.
    Lyckliga du som har så himla stort.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Pella.
    Super gode billeder du viser. Hvor er den smuk den pæon.
    Ha' en dejlig weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder - alldeles speciellt den sista!
    Ha en skön helg.
    /Helen

    SvaraRadera
  8. Underbart.. det där växthuset inspirerar mig till nya bilder... vilkt ställe.
    Fina kontrast bilder.
    Ha den skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  9. Ljuvligt härligt med dessa kontraster. Såg även den hoppande hästen på msakrosängen och den lilla hundvaöpen i dina händer - vad livet kan vara härligt, MB

    SvaraRadera
  10. Det var många vackra bilder på temat. /Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  11. Hej Pella!
    Den där pionbilden var verkligen vacker, som de finaste spetsar. Antar att den doftar också?
    Ja, alla bilderna är fina. Ditt träd är ljuvligt.
    Nu har vi precis kommit hem från bion, var och tittade på the kinsgs speech, den var bra. Gillar Colin Firth.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin tolkning. Gillar verkligen den oranga vallmon och kannan den är i Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Vilket enormt växthus du har! Måste vara himmelriket! Jag drömmer om ett eget, vi ska nog ha ett om två år, då blir det ca 12-13 kvm ... jaja, det kommer att räcka ett tag i alla fall!
    Och passar ju bra i kontraster :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Växthuebilderna tycker jag om. Där kan man snacka VÄXTHUS! 80 kvm!! Mama mia! har du fester där också eller är det bara till för odlingar?
    Sista bilden är ljuvligt vacker - nästan som en saga av Topelius!/Anja

    SvaraRadera
  15. underbar tolkning av temat. Men jisses vilket fint och stort växthus du har!!man blir ju grön av avund:)
    Berit

    SvaraRadera
  16. Jag sällar mig till de gröna....80kvm ???
    Wow...
    Underbara bilder....speciellt rädet ;)
    Ha det bäst ;)

    SvaraRadera
  17. Härliga kontrastbilder. Gillar ju ditt växthus så in i norden. Zinkkannan med blommor är ju för ljuvlig. Kram

    SvaraRadera
  18. Vilket växthus!!! Vilken lyx!!! Och vilken kontrast!
    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  19. Så vackra bilder du bjuder på - det behövs nu!
    Tack för kramen, den värmer än!
    Första chocken börjar lägga sig och det går att fokusera på annat igen...
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder! Wow vilket växthus!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  21. Jättebra tolkningar av temat, snygga bilder.

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  22. Härlig tolkning av temat! Jag suckar av välbehag över pionbilden....

    SvaraRadera
  23. Men himmel vilka bilder! Har helt missat din blogg tidigare.. Nu är det åtgärdat! Kommer att följa dig från och med nu. Ska genast sätta mig och läsa bakåt i tiden. Och så håller jag med Charlotta - blev alldeles MÖRKGRÖN av avund för ditt FANTASTISKA växthus!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!