söndag 13 februari 2011

Bara... vara...

I går var det en alldeles, alldeles underbar dag. Lagom kallt, lagom snö och klarblå himmel.
Och det var så skönt att bara vara.....
(förutom alla förpliktelser som man har på en gård)

Lilleman satt och filosoferade på en uppochnervänd hink vid det gamla stallet
(som f.ö. ska putsas om till sommaren. Så är det någon som känner för att tillbringa sin semester här och hjälpa till att knacka ner putsen på huset och stallet,
för att sen putsa om det så är ni MYCKET välkomna)
Neheeej, jag tänkte väl det.... ;)

Nåväl, så jag passade på att ta lite bilder på honom.

Och gumman låg och latade sig i solen, men hon orkade åtminstone vända på sig när jag påkallade hennes uppmärksamhet.


Har plockat in lite körsbärs- och äppelkvistar till att driva fram. Får hoppas på bättre tur i år.



Och i dag är det lika underbart väder och jag vill önska Er en riktigt härlig söndag.


Kram
Pella



5 kommentarer:

  1. du verkar ha haft en härlig dag.här är detalldeles för kallt än -21 grader så lusten att tillbringa dagen ute finns inte:)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Vädret v ar verkligen skönt i går, man orkar så mycket mer, här fick vi städat ( behövdes) solen gör ju att man ser skiten mer..och fixat med djuren. Hoppas du har en fin söndag/Sophia

    SvaraRadera
  3. Här har vi mest grått idag men några solstrålar har tagit sig igenom då och då. Jag och ROnja tog en tur i skogen gör att leta blåbärsris mne där var en del annat folk också så jag ville inte ta så mycket.

    Just det, kvistar var det ju jag ville ta in.....

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej på dej Pella! Vilken lite goding på hinken!

    Visst har det varit rätt gott väder den här helgen... och bättre lär det bli framöver. Tänker på ditt härliga orangeri...

    Nu längtar jag efter lov bara en vecka till. Kan man hoppas på hyfsat gott då kanske?

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig dag ni haft! Här pratas det lite löst om att lägga om taket på huset, så tyvärr, inget putsande.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg.Men skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.
Kram!